söndag 19 oktober 2008

Om två skott ELD...

...Sköts friskt idag. Var några spännande övningar de hade, skyddsvakt och prickskytte med PSG90, men fick inte så många intressanta bilder som jag hade hoppats på. Så trots runt ettåthalvttusen bilder och en timmes ljud är jag orolig att få ont om bilder... surt. Får se i morgon när jag orkar ta tag i det. Kameran har gått runt igen, så nu står den på 20500 bilder ungefär.

Dagens övningar innefattade bland annat skarpskytte som sagt, här från 300metersvallen (geväret brukas annars från ungefär 1000 meter). Fänriken som var skjutledare och veteran på området kom fram till mig och frågade.
"Vill du prova?"
jag trodde han menade kicka i siktet...
"Nej, alltså skjuta!"
Eh, ja tack! Jisses, detta slår AK5 alla dagar i veckan, vilken kraft, vilken precision. Avtryckaren svarade precis när jag smekte av skottet. Och jag lyckades riktigt väl! Hade klarat skjutprovet. Najs.

Mitt i prick. Ganska nöjd med det här skottet faktist. Det är inte pappryssen.

Nu ska jag snart sova. Herre gud så här trött har jag inte varit på länge. Igår somnade jag vid tio, strax efter Dansbandskampen eller vad det hette (väldigt intressant program).

Höger vänster om, march!

Inga kommentarer: