torsdag 9 oktober 2008

Blåljus...

...skall följa oss vart vi gå. Hade just varit med sju till från klassen och införskaffat mig en sprillrans ny Zoom H2 ljudupptagnigs..makapär. Mer om den senare. Åker med Mackan mot förrådet, när vi på köpmannagatan får se Malin och Emy! Mackan tutar glatt och vi vinkar, men de ser oss inte riktigt... Så jag vevar ner rutan och hivar mig ut och gastar över tak och gata "HEJ MAAALIIIN!!". I pereferin ser jag..något blått gult och vitt.. en snutvagn!

Tjoo så bra. Det blir grönt. Vi kör. Polisbil följer efter. Great. Svänger, den svänger. Kör in på förrådets parkering..och JA, den följer efter, och stannar precis bakom. Tack och lov är det snälla poliskvinnor som bara kollar körkort och alkomätaren, och skämtar om att jag inte hade bälte när jag sträckte mig ut ur bilen. Kul med trevliga konstaplar en gång i bland.

Och på tal om..poliser? Se vad jag och Wikkaaard fann igår på väg till Ica!

Rickard: Titta, en gwooda!
Jag: Oj! *Johan tar tusen bilder med mobilen*

Blä enligt vissa.. Söt enligt andra! Mest slö, enligt mig. Vi provade inte att pussa den och se om det blev en prinsessa, dock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilden är finare än blä-grodan.