torsdag 23 oktober 2008

Dagens recension...

...ja, då kommer den äntligen. Recensionen av Marabou Amigo. Vad är då detta? Vid en första anblick verkar det bara vara ytterligare en av Marabous chokladkakor, med mjölkchoklad och någon ny fyllning, likt digestive eller Daim. Men när man väl vecklat upp förpackningen och tagit ett första bett av kakan inser man att detta... detta är något speciellt. Choklad ska vara söt va? Nja, var inte så säker på detta. Här får vi en intressant kombination av salta chips! Salt och sött, i ljud harmoni. Det är inte jättesalt på något vis, snarare en antydan av salthet som lämnar en lätt beröring på tungan, som en intressant påminnelse mitt bland det söta om vad som just förtärts. Förpackningen är inte jättevacker, litet för överarbetad. Med grejer som flyger åt alla håll. Nja. Men det är en fin mexikansk känsla, det går inte att förneka.

Själva chokladen ser ut som vilken chokladkaka från Marabou som helst. Inga konstigheter.

Betyg då. Vanligtvis är jag inte så förtjust i marabouchoklad, det är helt enkelt på tok för sött. Men, detta är ett undantag. Denna äter jag gärna igen. Betyget blir med andra ord högt.

Fem mycket söta och välgödda ekorrar, grattis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Eller jag menar, det är ju inte jag som ska tacka, det är ju rimligtvis Marabou...

Jag gillade särskilt "snarare en antydan av salthet som lämnar en lätt beröring på tungan, som en intressant påminnelse mitt bland det söta om vad som just förtärts". Ah, perfekt.

Men du, akta så inte Resumé snor chokladbilden!