lördag 4 oktober 2008

Dagens recension...

(fanihelvete allt försvann som jag skrev jävla LastFm som hänger upp firefox ARrghh!!!)
...okej. Var i alla fall ute och gick idag efter en hyfsat trevlig kväll på kåren, med mycket folk och bra tryck. Calle var DJ och det blev alltså riktigt livat på dansgolvet. Men, garderoben var stängd! Helt galet. Och så var det ju Malin.. Fy faan stackars stackars Malin! Men det går bra, vi har fantastiska tandläkare i det här landet. Blir minst lika fin som förr.

Så, idag blev det alltså en promenad.. var ute och rekognoserade i terräng jag inte varit i förut, hämtade luft. Spännande och välbehövligt. Var uppe runt Oscarsgatan, ett område jag inte rört mig mycket i förut. Var upp om området som ligger en bit upp från studentbostäderna, riktigt fint där uppe. (återvänder med kamera senare..) Men hungern började göra sig påminnd. Hade gått förbi en pizzeria på vägen.. Den fick det bli!

Så, här kommer en recension av PIZZERIA GONZALOS och pizzan INGEMAR.

Valde Ingemar, dels för att den har ägg och bacon på=frukostpizza, och dels för att vem vill inte äta upp Ingemar nu? Åttingsberg-voodoo-pizza.

Själva pizzerian var...adekvat. Inredningen skriker amerikanskt 90tal, doppat i grönt, med en liten teve högt uppe på väggen där en menlös MTV-såpa rullade. Doften inne i pizzerian kan som bäst beskrivas som intensiv. Personalen var dock trevlig, och det gick snabbt att få sin Ingemar, vilket uppskattas av en modern människa med mycket att göra. I priset, 50 kronor, ingick en dryck (RC-Cola, eller liknande hittepådryck) och den obligatoriska pizzasalladen. Generöst.

Väl hemma med pizzan var det så dags att förtära min Ingemar. Det första som slår mig är att ägget är väldigt löst. Lite FÖR löst. Baconen var klart, men lite segt. Bottnen var dock fin, lagom tjock och mjuka kanter. Jag brukar i vanliga fall äta upp en hel pizza utan problem, men denna gång blev det en bit kvar, vilket skvallrar om att detta inte var den finaste pizzan som någonsin sett dagens ljus. Så betyget blir därefter.

Pizzan INGEMAR från Pizzeria Gonzalos tilldelas
TRE uppstoppade ekorrar. Och det endast på grund av namnet.




Klart slut för nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Va bara tre ekorrar, efter detta kommer inte en kotte vilja käka där!