lördag 28 februari 2009

Okej okej.. jag tittar väll!

Okej, Mede är inte så illa hittills. Jag menar, Anna Bokskämt går ALLTID hem!

Agnes var... trist, guldig, men okej
Starpilots...MÅSTE FANIMIG VINNA! Klockrena, Bransta City Släckers revival. Helt underbart.
Tanten... Ok ballad. Och det säger ju en hel del. Gäsp?
Norskan...wooh det SER bra ut i alla fall. Låten är.. trist. Som alltid: Är låten trist, är urringingen destu större. Tesen stämmer än.
Thorleifs... var kanske inte så bra som man hoppats. Fast micken låter lite slö, någon måste ha mixtrat med den. Jag misstänker Agnes. Nä, bättre live!
Dawn Finer... var så tråkigt att jag satte på Marilyn Manson mOBSCENE istället.
Next 3... jaha... jisses. Slyngrar som krampaktigt försöker vara coola. Usch, säger vi om det.
Malena Ernman... Ja vad ska man säga, opera. Det går hem, jag gillart! Faktist. Det är ösigt, pampigt, klassisikt. Det vinner väll inte, men det låter bra.

Underhållningsmusiken från Malme var bäst hittills! Kan man få rösta på det?
Nä nu ska Mede intervju de stackars artisterna. MUTE!

Starpilots vs Agnes... var ju otippat vem som skulle gå vidare, synd. Men, bra jobbat ändå piloterna!

Paus, Mede kan inte improvisera. Det kan man inte skylla på den kassa manusförfattaren!

Down Finer vs Malena Ernman... (tjoho, Mede sa något roligt!) Okej, vem vinner... (mede sa nått mer roligt, det tar sig) kom igen Malena! veem? Nu får vi veta!! Jag tippar på Down Finer, tyvärr. Det blev... kom igen... sluta dra ut på det... Det äääär... JAAAA!!!!!!!!!!!! Jag hade fel!! Lyckan är total, jag är glad, jag vet inte vart jag ska ta vägen, världen är i ett dillerium, adrenalinet sprutar i min kropp, Malena kom vidare direkt, det är underbart, jag finner inga ord!

I helvete... Down Finer gick vidare ändå, varifrån kommer den där internationella jurryn? Grönland eller nått annat insnöat ställe. Jisses.

Erhm. Såatte, det var ju kul. Leagaly Blonde nu då?

Inga kommentarer: