måndag 23 februari 2009

Att börja lungt är för veklingar...

...här börjar vi med riktiga arbeten direkt! Jag gillart. Plåta en grej för söndagsporträttet, mer om det på söndag när jag kan visa bilderna. Blev rätt bra, i alla fall. Ska göra minst två saker i morgon också, och hänga med på en för att kolla hur en av fotograferna jobbar.

Fick en lite utrustning också, så jag slipper nöta på min egen. En ärrad krigare till Canon EOS 1D mk II, ett 16-35 och ett 70-300, f2.8 på båda tror jag det var, helt ok. Kameran är väll sådär, som sagt, en aning ärrad, men funkar fint överlag. Om fokuset tar exakt där man siktar är det ju ingen utmaning...

Men som sagt, första dagen avklarad. Många fler kommer, men det känns bra nu, tror detta kommer gå bra.

Och så är det ju kul att köra redaktionsbil.

Inga kommentarer: