lördag 28 februari 2009

Ett litet mirakel...

...har just inträffat. Under hela tiden jag bott här har lampan ovanför spisen varit trasig. Men jag knäpper på den ändå, i rena farten. Tänker inte direkt på det. Bara knäpper till. Kanske tänker, att den mirakulöst ska börja fungera. Ibland ger den mig hopp. Blinkar till. Lyser i ett par sekunder, precis så länge så att man håller andan... men sen släcks allt igen. Fan också. Köpa ett nytt lysrör har jag inte riktigt fått för mig.

Och nu behövs det inte.

Knäppte min vana trogen på lyset. Och, det började lysa. En sekund, två sekunder, fem sekunder, en minut, två minuter, tio minuter. Jag vet inte vad som hänt, men den fungerar. Jag hoppas inte på för mycket, det är antagligen något som går över, men jag njuter så länge det varar.

Miraklet.

1 kommentar: