söndag 22 mars 2009

Motormässa, hela dagen motormässa...

...ja den här dagen har verkligen vigts åt bilsittande och motortittande! Tvekade lite först eftersom det knappast är världens största mässa.. och det var inte precis billigt att ta sig dit eller in. Men fan, har ju inte gjort något annat ändå i helgen, så varför inte. Försökte få med mig Billy, men utan framgång. Nåväl, tog med mig kameran och åkte dit. Och det blev lyckat! Testsuttit allt, testat tjoffen i alla dörrar, luktat på alla olika nybilsdofter och pratat med olika försäljare.

Och så träffade jag Björn Holmberg! Vilket är stort för mig. Hans bygge har varit en källa till fascination i flera år, följt bygget från start. En Nissan/Datsun Cherry Turbo, nu med över 900 hästkrafter. Helt, helt vansinnig! Far hade en Cherry Turbo en gång i tiden... Så det var jävligt kul att träffa honom och prata Cherry Turbo, inte så många som vet så mycket om dem.

Annars var nya BMW 730d lätt fetast. Wow, vilken bil! Sätet var det skönaste som jag nåonsin suttit i, alla katogerier. Väldigt maffig.

Nåväl, nedan följer ett liiitet axplock av dagens alla bilder och bilar...


Saab 9X Airs häftiga däck.
Inne i en Audi TT
Råfet Dodge Charger SRT
Inne i BMW 730d
En riktigt cool gammal BMW i raceskrud
Björn Holmberg framför monstret, Hot Wok. Mäktigt.

Nå, nu är det snart läggdags, ännu en arbetsvecka väntar i morgon.

Inga kommentarer: