torsdag 5 mars 2009

Alla kan inte vara nöjda...

...idag kom den. Som jag väntat på. Ett stycke text, som kritiserar den skapande process som ligger bakom en tidning. Det rörde, förstås, artikeln om "psykhuset" som sportlovsaktivitet. Jag hade förväntat mig en uppsjö insändare, nedklottrade i vredesmod, av dels anhöriga och drabbade av psyksjukdom, dels av anställda på nyligen nämnda facilitet...

Så blev ju nu inte fallet. Men idag kom i alla fall en liten insändare som, kanske inte rasade, men i alla fall uttryckte sig i negativa ordalag visavi lämpligheten att använda psykisk sjukdom som ett ämne för skratt och skrämsel.

Jag skakar stilla på huvudet och anser att folk ska öppna sina sinnen lite. Billy, som skrev och som jag därför lägger allt ansvar på vid eventuella represalier, tyckte också att det hela var rätt löjligt.

Men ändå. En arg insändare, indirekt riktad mot en själv. Det tycker jag känns stort. Tack, du måttligt upprörda medmänniska och eterbevakakre!

Inga kommentarer: